RİTİM İSTANBUL Cevizli mh. Zuhal cd No: 44/BF blok 228-229 Maltepe/İSTANBUL.

Telefon formatı
Х ХХХ ХХХ-ХХ-ХХ1

Kişisel verilerin işlenmesi için onay veriniz. Alınan kişisel verileri sadece şirketimiz içerisinde kullanmayı ve üçüncü şahıslara devretmemeyi taahhüt ederiz.

Detaylar.

0 gün.

00:00:00

İnternet pazarlamacısının en önemli 5 özelliği.

Bugün makalemizde, iyi bir dijital pazarlamacı olmak için sahip olunması gereken beş ana niteliği ele alacağız. Mesleğin popüler olduğu ve hızla yayıldığı bir dönemdeyiz. 2023 yılında, iş arama servislerinden birinde, 50,000 rublelik maaşla 1000'den fazla dijital pazarlamacı iş ilanı kaydedilmiş durumda.

Peki dijital pazarlamacı ne iş yapar? Çevrimiçi ortamda tanıtım stratejileri ve taktikleri geliştirir. Hem ürünleri hem de hizmetleri, şirket markasını tanıtabilir.

Dijital pazarlamacının yapması gereken çok sayıda görev var, örneğin:

- Pazarı, rakipleri ve hedef kitleyi analiz etmek;
- Tanıtım stratejileri geliştirmek ve uygulamak;
- Reklam bütçelerini dağıtmak;
- Pazarlama araçlarını seçmek;
- Pazarlama araçlarını analiz etmek;
- Müşteri ile iletişim kurmak;
- Yüklenicileri kontrol etmek;
- Ekipleri yönetmek;
- Şirketin diğer bölümleri ile etkileşimde bulunmak.

Görev listesinin oldukça çeşitli olduğunu görüyoruz. Aynı şekilde, iyi bir dijital pazarlamacının sahip olması gereken beş ana nitelik de çok yönlü olacaktır:

1) İletişim becerileri. Dijital pazarlamacının farklı departmanlarla iletişim kurması, görevleri açıklamada yetkin olması, sorunların özünü hızlıca anlaması ve hızlıca çözmesi gerekmektedir. Canlı iletişimde zorluk yaşayan bile çok iyi uzmanlar, büyük bir şirkette yüksek maaşlı bir pozisyona başvuramazlar.

2) Uyum yeteneği. Her gün ekonomi ve siyasette gerçekleşebilecek olaylar işletmeye hemen etki edebilir. İyi bir dijital pazarlamacı, değişiklikleri hızla kavrayıp projelerini yeniden yapılandırmalı, pazar koşullarına uyum sağlamalıdır.

3) Analitik düşünme, pazar değişikliklerini öngörebilmek ve strateji ve bütçelerde önceden değişiklik yapabilmek için gereklidir.

4) Yaratıcılık. Dijital pazarlamacının "canlı" bir hayal gücüne sahip olması ve en iyi sonuçları elde etmek için yeni fikirler getirmekten çekinmemesi gerekir.

5) Görsel zevk. Bir pazarlama uzmanının görevlerinden biri içeriği (metin ve/veya resim) koordine etmektir. Burada önemli olan, inisiyatif almak, tasarıma hakim olmak ve özellikle hedef kitlenin hangi tasarımları beğendiğini bilmektir.

Başarılı bir dijital pazarlamacıyı böyle görüyoruz. Şüphesiz, çok yönlü bir kişilik, aktif, karar alma konusunda hızlı ve belirli bir cesaret seviyesine sahip olan kişi.

Dikkat!

Bu site çerez kullanır

Gizlilik Politikası

ve

Yasal Bilgiler